Gør det du er bedst til.... PDF Udskriv
fodbold.jpg

Jens_megafon

Mit navn er Jens Balle og jeg er adm. direktør i Handelsinvest. Jeg har en mangeårig erfaring med investering og har arbejdet i både ind- og udland.

Mine kommentarer tager ofte udgangspunkt i psykologien bag markedet - et emne jeg ofte holder foredrag om i forskellige sammenhænge.
sign_05
Vi har besluttet at ændre investeringsstrategien i Midtinvest. Tidligere var investeringsgruppen ansvarlig for alle porteføljer. Fremover vil vi have ekstern rådgivning på porteføljerne.

Hvorfor ændrer I nu det?

Investeringssektoren er præget af stor konkurrence og det er vigtigt løbende at produktudvikle og sikre, at man har nogle gode produkter. I sådan en verden er det vigtigt, at være god til alle opgaver i investeringsmiljøet og derfor vælger vi fremover at bruge eksterne rådgivere til vore porteføljer. 

Specielt på aktiesiden kræver det stor indsigt at lave den gode portefølje. Med efterhånden 8 aktieafdelinger på meget forskellige markeder er det blevet vanskeligt at følge alle markeder og alle aktier lige tæt. Samtidig ville det være for dyrt at øge mandskabet for at opnå den nødvendige dækning.

Derfor vil vi fremover købe os til denne viden og ekspertise hos eksterne samarbejdsparter.

Ved at arbejde med flere rådgivere får vi mulighed for at vælge eksperter på de enkelte områder - eksperter der har bevist deres værd.

Man kan sammenligne det lidt med de fodbold-manager-spil, der florerer på internettet. Der sammensætter man sit fodboldhold ved at vælge spillere fra forskellige klubber.

Som fodbold-manager spil på nettet

Med vores strategi er det dog ikke kun på papiret, at vi vælger "fremmede spillere". Vore mange investorer får reelt disse "spillere" til at spille for sig, idet de overtager investeringsrådgivningen.

fodbold_lille.jpgVi er i fuld gang med at sætte holdet, og som de rigtige fodbold-managerer kan vi også sætte en "spiller" på bænken, hvis deres performance ikke er i orden!! Vi vil løbende evaluere på vore valg og vurdere om der er behov for tilpasninger.

Vi vil i den kommende tid løbende offentliggøre vore valg på de enkelte porteføljer.

Handelsinvest, Østergade 2, 7400 Herning, Danmark, Telefon: +45 9712 3355 | info@handelsinvest.dk | sitemap