USA - A new beginning? PDF Udskriv
frihedsgudindesunset-top.jpg

Jens_megafon

Mit navn er Jens Balle og jeg er adm. direktør i Handelsinvest. Jeg har en mangeårig erfaring med investering og har arbejdet i både ind- og udland.

Mine kommentarer tager ofte udgangspunkt i psykologien bag markedet - et emne jeg ofte holder foredrag om i forskellige sammenhænge.
sign_05
Så fik USA en ny og yngre præsident. Mange store og vigtige opgaver ligger foran den nye administration, der officielt overtager tøjlerne og ansvaret den 20. januar 2009.

22 måneders valgkamp er nu slut og sejrherren blev Barrack Obama. Men er der også andre vindere i den amerikanske valgkamp?

USA står overfor mange store og vigtige opgaver. Krisen i den finansielle sektor, underskud på det offentlige budget, faldende boligpriser, stigende arbejdsløshed og krise i store hæderkronede amerikanske virksomheder er det Barrack Obama vågner op til efter festen på valgnatten. Hertil kommer de internationale problemer og involveringen i Irak og Afghanistan.

USA har været presset på mange fronter og det er nødvendigt for de politiske ledere at vise handlekraft - til glæde for både amerikanerne og alle os andre! Obama starter overtagelsen af administrationen allerede nu så han er klar til at smøge ærmerne op 20. januar 2009, hvor lederskabet formelt overdrages.

Jeg tror på at nye øjne og en præsident fra "næste generation" vil kunne skabe grundlaget for og troen på forandring.

Ny afdeling på vej!
I Handelsinvest har vi ikke tidligere tilbudt investering i Nordamerika, udover den del af Verden, der er placeret i Nordamerika. Det gør vi noget ved nu!

I lyset af den nye administration og på baggrund af en relativ billig dollar og et aktiemarked der er faldet en del, vil vi inden længe give vore kunder muligheden for at eksponere sig mod Nordamerikanske aktier.

Vi har lavet en aftale med Handelsbanken Fonder om rådgivningen omkring en smal portefølje af Nordamerikanske aktier - et koncept Handelsbanken Fonder har haft gode resultater med tidligere.

Følg med her på siden for at være med fra starten!
businessmandandflag-small.jpg

Handelsinvest, Østergade 2, 7400 Herning, Danmark, Telefon: +45 9712 3355 | info@handelsinvest.dk | sitemap