Hvorfor nye markeder skal med i din portefølje PDF Udskriv

oekonomi

Jens_megafon

Mit navn er Jens Balle og jeg er adm. direktør i Handelsinvest. Jeg har en mangeårig erfaring med investering og har arbejdet i både ind- og udland.

Mine kommentarer tager ofte udgangspunkt i psykologien bag markedet - et emne jeg ofte holder foredrag om i forskellige sammenhænge.
sign_05

Vores økonomi er i evig forvandling. Globalisering er et af øjeblikkets kodeord - en udvikling der måske kulminerer i øjeblikket efter at have været på vej i flere tusind år. De såkaldte emerging markets står - igen - for en større del af produktionen.

I dette indlæg fra TED kan du høre Joseph Nye fortælle om magtskiftet i verdensøkonomien. Joseph Nye er tidligere vice-forsvarsminister i USA og har også været dean på Harvard og har stor indsigt i verdensøkonomien.

Han argumenterer blandt andet for at den nye verdensorden blandt  andet skyldes den hurtige - og billige! - kommunikation vi oplever. Og lande som Kina er på vej tilbage til tidligere tiders storhed - vi skal nemlig ikke mange århundreder tilbage, før disse markeder stod for en meget større del af verdens produktion.

Se indslaget og få fornyet input - altså udover mine løbende kommentarer om emnet - til hvorfor de nye markeder bør udgøre en del af din portefølje.

TEDhttp://www.ted.com/

Handelsinvest, Østergade 2, 7400 Herning, Danmark, Telefon: +45 9712 3355 | info@handelsinvest.dk | sitemap