Private glade for investeringsforeninger PDF Udskriv

selectiontop

Den seneste værdipapirstatistik fra Nationalbanken viser stor interesse for at investere via investeringsforeninger fra private danskere.

Siden april måned har private investorer skudt flere midler ind i investeringsforeninger - faktisk hele 8 mia. kr. er blevet investeret i denne periode. Samtidig har private solgt obligationer og aktier for hhv. 1 og 4 mia. kr.

Der er mange fordele ved at investere via investeringsforeninger, og en række af fordelene er blevet mere synlige i den igangværende finanskrise.

- Jeg tror mange fik det indtryk, at det var nemt at investere, siger administrerende direktør Jens Balle.

- I et stigende marked er det også forholdsvist nemt at finde en aktie, der stiger. Samtidig er der en tendens til at glemme risici og mange får derfor alt for snævre og fokuserede porteføljer.

Handelsinvest har også fået mange nye midler i løbet af 2009. Faktisk er mere end 500 mio. kr. blevet indskudt i løbet af året. Statistikken fra Nationalbanken viser, at private investorer primært har interesse for afdelinger med aktier, men i Handelsinvest har interessen også været rettet mod afdelinger med obligationer.

Handelsinvest's direktør tager også selv den medicin, han prædiker.

- Trods mere end 20 år i investeringsbranchen, tør jeg ikke selv vælge mine investeringer, og investerer alle mine penge gennem investeringsforeninger, fortæller han.

Handelsinvest, Søndergade 5, 7400 Herning, Danmark, Telefon: +45 9712 3355 | info@handelsinvest.dk | sitemap